Min dag 19/7

Idag så började jag dagen med att gå upp när klockan ringde vid 05:20. Jag åt frukost och klädde mig och såg till att ge min katt lite uppmärksamhet innan jag åkte till jobbet. Där var det hemskt lugnt idag. Måste säga att jag trivs med detta jobb som fisken i vattnet. Det var inte alls som jag tänkt mig. Jag har mycket roligare och trevligare än jag trodde jag skulle ha. Jag känner inte heller att jag vill hem så fort det går. Jag skulle kunna stanna där hela dagen lång när passet är slut för dagen. Tur att jag inte gör det! För då skulle jag nog ledsna ganska snart e jag rädd för. Det finns ingen ångest över att åka dit. Den enda ångesten som kan komma är dom dagarna när jag måste kliva upp ur sängen och e supertrött.
Idag gick i alla fall bra enligt mig. Jag slutade vid kvart i fyra och åkte hem och red mitt busfrö med TPL. Idag var det extra när det blåste så hemskt mycket emellanåt.
 
Min älskade mor kom över och åt god mat med mig som jag lagade. Hon skulle även ha haft lite vinkväll med mig också om inte massa skit kom emellan. Blir lite ledsen över det där ibland. Faktiskt så ledsen att jag kan gråta.
 
Nu på kvällen däremot så tog jag en kopp te med min katt och gav henne lite uppmärksamhet. Då började även en liten dam att mucka med mig om massa gammalt skit. Det e bara så onödigt. Släpp det och gå vidare säger jag bara! Jag hoppas att det löste sig lite granna i alla fall.
Nu ska jag däremot ta och gå och lägga mig så att jag orkar upp imorgon. Fast jag har ledig dag imorgon så tänker jag gå upp och njuta av morgonen, vilket jag aldrig hinner göra när jag jobbar.
 
 
 
Ellinor
 

Kommentera här: