Ask me anything

God eftermiddag!
 
Har precis tittar klart på en film som jag tycker var mycket tilltalande! Vi får där följa Katie som är 16 år gammal i en period i hennes liv som tonåring. Hon bor hemma hos sin mor och hennes nya karl som Katie inte riktigt går ihop med. Hon har en affär med en 32 - årig man som har flickvän. Dessutom har hon själv en pojkvän. När hon inte kan ha jobbet kvar på en bokhandel som hon nyss fått så får hon lyckligtvis ett nytt lika fort som barnvakt. Där blir hon intim med mannen i huset och hoppas på att han ska vilja leva med henne när hon plötsligt får veta att hon är gravid. En dag kliver hon in i en bil och försvinner.
 
I denna film visar man hur händelser i tidigare liv kan påverka en människa något otroligt. När Katie var liten så var hon hos sin granne som hade sina händer där han inte riktigt vore ha haft dom. Vad jag förstod av filmen så var det bara smekningar, men det var tillräckligt. Denna händelse fick henne att få en förvrängd syn på äldre karlar. Hon drogs till dom och ville ha dom. Synd nog gick hon inte på terapin som hon vore gjort, utan sa upp mötena i hennes mors namn.
Jag ser en person framför mig som jag tidigare haft kontakt med i Katie. Därför fångade denna film mitt intresse! Så kom ihåg att det är inte bara alla gånger. Det där lilla bara kan ge stora konsekvenser.
 
Filmen få fyra stjärnor av fem.
 
 
Ha en bra kväll!
 
Ellinor

Kommentera här: