Geléhjärtan med jordgubbssmak

Vart lite sugen på något gott igår. Min fantasi fick mig att vilja testa gelégodis igen. Med tanke på att jag vet hur grunden ser ut till gelégodis så slängde jag ihop alla ingredienser i en kastrull och slog på värmen. Jag ville ha jordgubbssmak på godiset den här gången, men vägrar köpa aromer. Så jag sprang ner i matkällaren och hämtade upp en flaska hemgjord jordgubbssaft som också en del av det åkte ner i kastrullen. Den här är väldigt lätt att göra och lämnar inga ursäkter till att köpa godis. Det är mycket nyttigare och i mycket bättre mängd. Ni måste testa!
 
 
Ingredienser:
6 Gelatinblad
2,5msk Glykos
1dl Socker
0,5dl vatten
2dl Saft (välj önskad smak)
 
Ev. socker till att rulla i.
 
Lägg gelatinbladen i blöt undertiden du kokar upp resterande ingredienser till 122 grader. Låt svalna lite innan det hälls upp i inoljade silikonformar. Låt stå över natten.
Lycka till!
 
Jag var och smakade efter bara några timmar. Konsistensen var då mjuk och härlig!
 
 
 
Ellinor
 
 
 
1 Ros marie:

skriven

Hej.
Det ser väldigt gott ut, och fint gjorda.
Hej R-M.

Svar: Hej hej! Tack så mycket! :)
Ellinor (Ella) Netsö

Kommentera här: