Hemgjorda Marshmallows

Kände här om dagen att jag ville testa på att göra egna marshmallows. Herre min skapare säger jag bara! Jag läste mig till att man måste vara lite snabb när man håller på. Jaja tänkte jag....
När jag kokat upp massan i rätt temperatur så hällde jag den nu sega massan i en bunke och på med vispen på en gång. I tio minuter var det meningen att jag skulle vispa. Men efter fyra minuter så kände jag att det inte gick att fortsätta, för då skulle jag inte få ut det ur spritsen. Full rulle ner i spritsen och spritsade ut fluffet i lagom takt. Jaa du... Men skam den som ger sig! Jag ska testa en gång till och se hur det går den gången. Det här receptet hittade jag på "Mitt Kök".
 
 
 
 
Ingredienser:
4dl Socker
1dl Vatten
1,5dl Vit Sirap
6 Gelatinblad
2tsk Vaniljsocker
 
Florsocker
 
Lägg gelatinbladen i vatten undertiden du kokar upp resterande ingredienser(inte florsockret). Låt koka i tio minuter och häll sedan upp i en bunke. Vispa i tio minuter och häll ut i en klädd form, pudrad med florsocker. Du kan också göra som mig och spritsa ut det. Tänk på att förbereda allt innan du börjar.
 
Lycka till!
 
 
Ellinor
 
 
 
1 kort:

skriven

Vilken härlig blogg du har, ska försöka göra dina gelehjärtan till jul =)

Svar: Men tack så mycket! Det tycker jag absolut att du ska göra! ;)
Ellinor (Ella) Netsö

2 Cissi:

skriven

men så gott set lät

Svar: Ja mycket gott! :)
Ellinor (Ella) Netsö

3 a n n i k a:

skriven

Mums!

Svar: Oja! ;)
Ellinor (Ella) Netsö

4 Lissen:

skriven

Det är roligt att pröva och testa nya grejer.
Spännande att du och din mamma försöker vara egenförsörjda.bravo

Svar: Ja jag älskar nya saker! Spännande kan man verkligen kalla det! Det är mycket rogivande samtidigt som det ofta är mycket att göra! :)
Ellinor (Ella) Netsö

5 Madde / ★ Livet som mamma, lärare och doula i Dalarna ★:

skriven

Åh så gott det ser ut :). Måste testa att göra detta :).

Svar: Ja det var mycket godare än köpta! :) Det tycker jag att du ska göra! ;)
Ellinor (Ella) Netsö

Kommentera här: