För lite krut i kroppen

Jag måste verkligen ha någon anonym förkylning i kroppen. Den visar sig inte mer än i att jag är så fruktansvärt orkeslös i kroppen och orkar inte hålla på med någonting allt för länge innan jag blir snurrig i huvudet och tappar orken i benen. Fryser gör jag också hela tiden. Valde att stanna hemma idag från jobbet för att kunna vila och äta sånt som kroppen mår bra av. När jag höll på somna bakom ratten i lördags på jobbet och kände att jag inte vågade köra på söndagen, så fick det vara nog. Nu hoppas jag att den här förkylningen inte drar ut på tiden! Jag har alldeles för mycket jag vill göra och saker jag måste göra.
 
Nu ska jag ta mig ut i stallet och mocka i lugn och ro.
På tal om det också så kom jag att tänka på att folk alltid tror att man måste ligga i soffan dygnet runt när man är sjuk. Men så är det verkligen inte! Har jag legat hela dagen i soffan så har en hel del energi samlats fram till kvällen. Då känner jag ofta att jag är bättre, men blir lurad av min kropp. Jag känner själv vad jag orkar och hur mycket. Ingen kan komma och säga att jag är fullt frisk för att jag tex står ute i stallet och mockar. Det är dessutom ett måste när man har djur. Tack för mig!
 
 
 
 
Ellinor
 

Kommentera här: