Dålig skörd, men bättre än ingenting

Vilket odlarår det har varit... Det enda som verkligen leverat är ringblomman. Eller ja kålen har faktisk blivit väldigt fin. Det kan vi nog tacka det svala vädret skulle jag tro. Inget är så tråkigt för en odlare som när det växer dåligt. Man jobbar ju endå ganska bra för det. Men men... Bättre lycka nästa år!
 
 
 
Jag fick ihop två påsar med bondbönor. Alladeles för lite för mig... Det är något jag kan ta fram och äta som snacks. Jag kokar dom och lägger på smör och örtsalt. Finns inget bättre! I början var jag väldigt skeptisk mot bondbönor. Jag hade aldrig smakat dom och tänkte att det måste vara det tråkigaste som finns i matväg. Men den åsikten ändrades fort.
Tyvärr vart det inga bönor som jag kan ha till att så nästa år. Så det får bli köpefrön då också. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Ellinor
1 Linnéa - The Hungry Gosling:

skriven

Bondbönor är så himla gott, en av mina favoritgrönsaker! Synd att det inte blev så många :(

Svar: Ja men visst är dom underbara! Får hoppas på ett bättre år nästa år. :)
Ellinor (Ella) Netsö

Kommentera här: