Jättecookie med nutella

Har snöat in lite på det här med cookies. Det är lätt att göra, går att variera ganska mycket och framför allt väldigt gott. Jag hittade denna goda kaka på Fridas bakblogg.  Men som vanligt så har jag gått efter eget huvud och ändrat lite så det passar mig. Tänk på att inte ha allt för mycket nutella om du är lite känslig för sött. Jag vill ha ca 0,5 cm lager. Annars går det nästan inte att äta för att det blir för sött. 
 
 
 
 
175grader i 25min.
 
Jättecookie med nutella
 
200g smör
0.5dl socker
1,5dl farinsocker
1krm vaniljpulver
2 ägg
4,5dl spannmålsfritt mjöl
1tsk bakpulver
0.5tsk bikarbonat
1krm salt
ca 150g hackad mörk choklad
 
Nutella
 
 
Börja med att sätta igång ugnen. Smöra och bra en rundform. Kör smöret i micron i några sekunder så att det mjuknar ordentligt, Blanda i sockret och sen ett ägg i taget. Häll i resten av ingredienserna förutom nutellan. 
Ta hälften av kaksmeten och bred ut den i formen. Smeta ut så mycket nutella som är lagom för dig på kaksmeten i formen. Häll i resten av kaksmeten uppe på nutellan och bred ut med en slickepott. Det kan vara lite trixigt. Kör sedan i mitten av ugnen i max 25 minuter om du vill ha den kladdig.
Servera gärna med grädde för att bryta av det söta.
 
 
 
 
 
Lycka till!

 
 
 
 
Ellinor
 
1 Isabell Hedberg:

skriven

Men åh vad det lät gott! :D
Den måste jag prova :)
Hoppas du får en fin kväll :)
Kram!

Svar: Ja den är supergod! Speciellt om man är en sockergris;)Detsamma!
Ellinor (Ella) Netsö

Kommentera här: