En lyckad dag!

Jo så är det. Tills regnet kom... Så idag vart det bara två hästar som jag hade inför Birgitta. Mina knoppar som jag gjorde på båda hästarna vart super! Lindningen på ena hästen vart bra medan den andrainte vart bra. Orsaken till det var att lindorna var alldeles för långa för en ponny. Med kortare lindor så skulle det ha blivit snyggt.
Jag började med att tömköra Boyen. Han förstod inte riktigt först vad jag ville att han skulle göra. Men när jag då visade honom på annat sätt så kom det. Jag hade en aning svårt för att hänga med i yttertömen men fick till sist till tajmingen. Han hade en aning svårt att hålla traven i början.
Full fart in i stallet för att hämta nästa häst. Det blev Suprice som jag hoppade upp på. Efter att jag värmt upp så var det dags att börja vända för att få henne avslappnad. Hon fattade poängen väldigt fort. när det kändes bra så tränade vi trav. Nu pratar jag inte ridskoletrav, utan riktig trav. Jag driver upp hästen i stor trav för att sedan få henne att behålla den. Hon hade lite svårt för att hålla den men kom i den med tiden.
 
En trött Ella går in med hästen till stallet igen och börjar plocka undan. Då kommer Annika in i stallet och jag blir lättad! Med tanke på att betygen sätts nästa vecka så kändes det skönt att kunna ta tag i dom sista avelsuppgifterna. Så det blir min nästa uppgift nu. Tyvärr så hade jag ingen större lust att åka till varken Lasse eller Willow eftersom att det regnade. Och det gör det fortfarande! Vill verkligen inte kyla ner mig nu när jag antagligen har en förkylning på gång.
 
 
 
Ellinor
1 Frida:

skriven

Fin blogg:)

Svar: Tack du!:)
Ett av alla liv!

Kommentera här: