Bunkrar upp inför vintern

Både igår och idag så hade jag en del krut i mig! Det känns riktigt bra med tanke på att jag trodde att magen skulle få mig göra ingenting. Men inte då! Igår tog jag tag i våran skördekorg och gick ut för att plocka in ringblommor och svartavinbärsblad för att lägga på torkning. Jag tog tag i våra kryddor som hängt och torkat och stoppade ner det i burkar. Det är så vackert när man själv har fått skapa! Dessutom är det mycket godare och mer tacksamt när man själv har donat och hållit på. Ute i landet hämtade jag in potatis, morötter och lök för att göra morotssoppa. Den smakade mycket bättre och mer, än om jag skulle gjort det på köpta rotfrukter.
Idag har jag städat, tvättat, plockat i trädgården, diskat och lagat mat. Till maten tog vi in potatis, broccoli och persilja. Jag älskar att kunna gå ut och plocka in min egen mat som jag jobbat med att få fram med händer, svett och många timmar!
 
 
 
 
 
 
Ellinor

Kommentera här: