Skriv en lista

Idag så lyser solen och värmer ordentligt! Jag har nu suttit här en stund med frukost och kikat igenom Facebook i lugn och ro. I samma sekund så tänker jag det, att det här är att verkligen leva. Ingen stress och inga måsten. Bara massor av vilja och lust. Och för att använda det till något bra, så skriver jag en lista varje kväll på hur jag vill lägga upp dagen som kommer. Eller ja, kanske inte lägga upp. Men jag skriver i alla fall vad jag vill åstadkomma under dagen.
När man skriver en lista så är det mindre risk för att glömma något och senare komma på det när man ligger i sängen och ska sova. Man ser även att det verkligen har gjorts saker och får den där sköna känslan när man kan stryka något på listan.
För er som känner att ni aldrig gör något men som ändå har händerna fulla hela dagen rekommenderar jag att skriva en lista på varje sak ni gör, för att plötsligt komma underfund med att ni gör väldigt mycket. Även småsaker som att ta disken räknas varje gång! Tänk på det nästa gång ni står där och känner att tiden flyger iväg och ingenting händer. Det händer visst, men kanske inte där ni vill att det ska hända.
 
 
Insåg att jag faktiskt kan ta hand om pelargoner!
 
 
 
 
Ellinor
1 Tilda:

skriven

Bra skrivet :)

Svar: Tack! :)
Ellinor (Ella) Netsö

Kommentera här: