Blåbär för hela slanten!

God kväll!
Nu har jag äntligen slagit mig ner för att sitta resten av kvällen. Idag har vi varit ute i flera timmar och plockat blåbär. Gud så gott det är! Ni kan ju bara fantisera om hur mina fingrar ser ut... Men det är värt att vara smurf i några dagar nu efter alla blåbär vi har fått ihop! Tänkt vad mycket blåbärssylt det kommer bli som ska få pryda hyllorna bredvid jordgubbssylten och all marmelad i matkällaren. Vårat eget skafferi med godsaker vi själva gjort!
 
I skogen mittemot så kände jag att jag var tvungen att gå in och kika efter kantareller. Där hittade jag så mycket att jag nästan inte fick med mig allt! Det här året är det så roligt att vara ute i skogen!
Imorgon ska vi ut igen och se vad vi hittar på. Jag hoppas även på att lingonen kommer mogna snart så att vi kan få plocka mängder med det också. Förra året var det jättedåligt med lingon. Min mor och jag fick ihop 1 1/2 burk med sylt efter ca tre timmar. Ni förstår ju hur lite det var då.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Ha en underbar kväll!
 
Ellinor
1 Sanna:

skriven

Härliga bilder! :D

Svar: Men tack du! :)
Ellinor (Ella) Netsö

2 JUNITJEJ:

skriven

Så gott med blåbär!

Svar: Ja men visst är det! :)
Ellinor (Ella) Netsö

Kommentera här: