Mjuk Lakritsfudge

Jag var tvungen. Ja, jag vart bokstavligt talat tvingad av mitt baksug och mina smaklökar att testa denna fudge. Då jag är en lakritsälskare och dessutom lite väl svag för fudge, så snodde jag ihop den här. Jag hade precis varit och hämtat posten där jag till min lycka hittade ett paket som jag beställt några dagar tidigare. I paketet låg diverse kryddor och även svart hushållsfärg, plus mitt efterlängtade salmiakpulver!
Det här är alltså saltlakrits som alltid går hem i min mun!
 
 
Recept:
 
50g Smör
1dl Grädde
2dl Socker
12-15st Vit Kubik (finns i lösgodishyllorna)
150g Vit Choklad
Lakritsextrakt
Salmiakpulver
Svart Hushållsfärg
 
Lägg alla ingredienser förutom chokladen, lakritsen, färgen och pulvret. Låt sjuda i ca tre minuter. Lägg i resterande ingredienser och rör tills smeten blir blank. Lakritsen och salmiakpulvret har man i efter smak. Färgen har man också i efter hur svart man vill ha fudgen.
 
Vill ni ha mjukare fudge så har ni i mer vit kubik!
 
Lycka till!
 
 
Ellinor
 
1 Sara :

skriven

Åh så gott! :D

Svar: Otroligt! :)
Ellinor (Ella) Netsö

2 Carolina Thoor:

skriven

Gud så gott! Jag är otroligt svag för lakrits jag med och min pappa med. Så dethär skulle jag lätt vilja testa på :D

Svar: Då rekommenderar jag dig verkligen att testa denna! Det var så det smälte i munnen! Du ska nog se att pappa blir glad ;)
Ellinor (Ella) Netsö

3 Cissi:

skriven

Å vad gott det lät

Svar: Mycket gott! :)
Ellinor (Ella) Netsö

4 Erica:

skriven

Detta låter hur gott som helst! :D

Svar: En riktig kändis till kaffet! ;)
Ellinor (Ella) Netsö

5 Frida:

skriven

Åh så gott :)

Svar: Det kan man lugnt säga! :)
Ellinor (Ella) Netsö

6 ronja&rakel:

skriven

ser väldigt gott ut faktiskt, kanske borde prova! :)

Svar: Du kommer inte ångra dig! :)
Ellinor (Ella) Netsö

7 FrökenTV, bloggen om tv och film:

skriven

men åh mums

8 Amanda Niclasson:

skriven

Åh så gott det ser ut!

Svar: Det var mycket gott! :)
Ellinor (Ella) Netsö

9 Sofia:

skriven

Åhh det ser sååå gott ut! :)

Svar: Man blir lite beroende av det! :)
Ellinor (Ella) Netsö

10 Sharon:

skriven

Det såg gott ut minsann! Kanske testar i helgen!

Svar: Ja det tycker jag att du ska göra! :)
Ellinor (Ella) Netsö

11 ByJuliaP:

skriven

mums!

12 Linda:

skriven

Ser ju verkligen inte helt fel ut!!

Svar: Det var det inte heller kan jag lova! :)
Ellinor (Ella) Netsö

13 JUNITJEJ:

skriven

Mums!

Svar: Om det var! :)
Ellinor (Ella) Netsö

14 radhuslivet.se:

skriven

Jag gillar i vanliga fall inte lakrits, men de där såg riktigt goda ut :)

Svar: Lakrits som är så gott! ;)
Ellinor (Ella) Netsö

15 Sanna:

skriven

Men mums, detta måste provas ASAP!

Svar: Ja men gör det! Den rekommenderas verkligen! :)
Ellinor (Ella) Netsö

16 Robex Lundgren:

skriven

mums

Svar: :)!
Ellinor (Ella) Netsö

17 Emmelie :

skriven

Åh vad gott :)

Svar: Ja det var det verkligen!:)
Ellinor (Ella) Netsö

18 Hanna Karlsson:

skriven

Det låter otroligt gott!

Svar: Det var mycket gott! Speciellt om du tycker om saltlakrits ;)
Ellinor (Ella) Netsö

19 Annsoh:

skriven

åh vad gott det ser ut! :D

Svar: Det var mycket gott!
Ellinor (Ella) Netsö

Kommentera här: