Helt underbart!

Idag har dagen varit helt perfekt.
Började med att lärlingarna på häst åkte på studienesök på Bergsåkers dressyrstall. Wow säger jag bara... Vilka vackra hingstar! Ridhuset var så fint byggd så man smälte ner i snön.  Riktigt extravagant!
Frieserhästarna, dom gulligaste, mysigaste på gården visade fint upp sig när vi stod vid dom. 
 
Käkade på Vallsta pizzeria. Dömätt blev man.
Mamma och jag fyndade på Grangården. Blev:
3 par ridbyxor(jag sliter dom som...)
3 Täckeshängare
1 Sadelhängare
Fyra hoppklossar(kallar jag det)
Allt det för 450kr  Vadå REA!? 
Motionerade Mufflan. Har äntligen kunnat börja trava med henne igen.

Åkte hem. Åkte tillbaka till Bollnäs för att rida.
Hoppning.
Shit... Varför? Jag tycker verkligen inte om hoppning. Och inte med en drivkrävande häst! Det gäller att driva honom om man vill över och inte på. Men...
Det gick fint! Vägrade en gång, sen gick han över. Kändes skönt efteråt.
Men jag ville plötsligt mer! Nu hade det slagit runt helt i skallen...

Väl hemma igen så får jag för mig att rida mina egna hästar.
Hoppar upp på Willow(unghäst). Värmer upp honom några varv och så in på traven. Körde med längre steg idag. Han fick sträcka ut sig ordentligt. Prövade galoppen. Inget resultat. Han bara stannade eller sprang in i mitten.
Femte försöket tog han äntligen galoppfattningen. Så GLAD! Han har alltid krånglt med det förut. Bockningar, Stegringar.
Hoppade även upp på Winston -efter att lillsyrran värmt upp honom- och jobbade honom fint. Mitt leende nådde ända upp till öronen när galoppstegen kom, UTAN BOCKNINGAR. Äntligen! Dagen har varit helt underbar!

Kommentera här: