Min dag 20/7

Idag tog jag lite sovmorgon. Klockan nio kände jag att det var dags att gå upp. Jag började med en god frukost framför nyheterna och med min katt. Hon fick lite uppmärksamhet innan jag bytte om och tog mig en joggingtur i det sköna vädret. Den turen gjorde mig gott! Sedan tog jag en riktigt skön och uppiggande dusch.
Mamma och jag bestämde oss för att åka in till Bollnäs en sväng för att titta på dom tävlande i dressyren idag. Måste säga att många var duktiga men också många som vore få en lektion i hur man rider en häst och inte trycker ihop den samtidigt som man trycker på med sporrarna. Sen att slita i hästens mun med kandar tycker jag inte e så professionellt. Man ska samarbeta med en häst, inte styra den som en maskin.
Efter det så tog vi en tur till Mobackes och tittade lite på trädgårdsmöbler och lite uteväxter. Min längtan efter egen trädgård e stor!
 
Nu såhär på kvällen så tog jag tag och lagade lite mat till mig och min syster. Idag blev det fjällskav i sås och pommes frites igen. Men gud så gott det e! Till efterrätt gjorde jag mannagrynspudding och saftsås. Det har blivit en favorit här hemma! Lättare efterrätt får man dessutom leta efter.
 
Lite te, film och skitsnack med syster och Julia har kvällen bestått av. Nu är det bara att borsta tänderna och göra min träning för magen innan det e dags att krypa i sängen och ladda inför en jobbdag imorgon!
 
 
Ellinor

Kommentera här: