Från Classic car week...

... till arbete hemmavid.
 
På onsdagen förra veckan packade vi ihop oss och åkte till Rättvik för att delta i det riktigt roliga evenemanget Classic car week. Det var mycket bilar och lika mycket människor. Tyvärr har jag inga bilder därifrån som jag tycker är värda att lägga ut, för att jag inte vågade ta kameran med mig i falla att den skulle tappas bort eller gå sönder.
På torsdagen var det inte helt enkelt att ta sig runt på själva cruising dagen. Vi blev mycket stillastående och kunde då passa på att springa på toa.
Tacka gudarna så fick vi bara lite regn på torsdagsförmiddagen. Nu väntar vi på nästa år!
 
Här hemma så tog jag tag i kryddlandet och plockade in i princip allt för att förädla. Det är lite knapert med örtsalt i kryddhyllan, så det vart tre omgångar med det. Sedan hängde jag upp resterande oregano och dragonen på torkning medan lite av gräslöken fick åka in i frysen.
 
Nu ska jag och syster åka och plocka mer blåbär!
 
 
 
 
 
 
 
Ellinor
 
 

Kommentera här: