Lite regnskurar

Igår så fyllde min andra syster 19 år. Det firade vi med mat och god fika. Jag stod hela dagen och pysslade med det för att få det bra. Mamma och jag gick först ut i frysen för att hämta in lite kött från eget djur och från en eko gård vi köper kött ifrån i närheten. Sedan gick vi ut i landet och plockade in både det ena och det andra. Vi kom fram till att den här middagen, betalade vi bara för smöret till persiljesmöret och saltet i vårat hemgjorda örtsalt. Såna middagar älskar jag!
Till efterrätt så blev det dumlecookies, både vanliga och glutenfria som jag gjorde på mandelmjöl istället för vetemjöl. Så klart blev det också en slags kladdkaka med hallonmousse på, som också var glutenfri. Kan säga att det var supergott med den där lite nötiga smaken som mandeln ger.
 
Under dagen kom det in lite moln då och då som inte såg allt för vänliga ut. Jag gick så klart ut och fotade, men är inte riktigt nöjd med bilderna eftersom att molnen ser så mycket ljusare ut på bild än vad dom var i verkligheten.
 
 
 
 
Ellinor
 

Kommentera här: