Satsa på närproducerat

God förmiddag säger jag till alla er som vaknat. Jag är uppe före nio för en gångs skull och det känns riktigt bra! Nu har jag hela dagen på mig att göra diverse saker. Frukosten har precis åkt i och nu sitter jag här med en kopp te.
Vi kan börja med gårdagen då jag och min yngsta syster var till marknaden i Bollnäs för att kika om dom hade något kul. Den här gången kände jag inget "Wow!", utan det kändes som om det var samma saker som alltid.
Jag hade redan innan vi åkte bestämt mig för att jag skulle köpa två saker i alla fall. Dessa två saker köper jag alltid eftersom att jag vill gynna närproducerat och tycker för den delen också att det är sagolikt gott! Så jag kom hem med plastpåsar till min mor, en massa getost från Järvsö Getost och även mina älskade "Järvsös gammeldags cocosbollar" från Hälsingebollen. Det är alltså ett måste!
 
 
 
 
 
Ellinor
1 yllefilt.blogg.se:

skriven

Bra att du gynnar det lokala, ser gott ut!

Svar: Fler vore göra det! :)
Ellinor (Ella) Netsö

2 lizacorneer.se:

skriven

Även fastän att du inte hittade något direkt så hoppas jag att du hade en fin dag tillsammans med systrarna :).
Jag vet, närproducerat är en heeelt annan grej! Så mycket mer smak.

Svar: Ja vi hade en jättehärlig stund! Närproducerat är oftast mer riktigt. Riktiga naturliga ingredienser mm. Väldigt mycket godare! :)
Ellinor (Ella) Netsö

3 Tilda:

skriven

Vad bra och gott med närproducerat!

Svar: Ja man känner sig riktigt duktig när man hjälper människor runt om en! :)
Ellinor (Ella) Netsö

Kommentera här: