Äntligen lite solsken!

Imorse när jag vaknade så var det så vindstilla som det bara kan bli. Det är så man blir fundersam med tanke på att det alltid blåser här! Hela tiden. Men nu har det börjat komma lite vindar som har dragit bort lite moln. Solen lyser mellan molnen och värmer lite då och då.
 
Igår var jag ut i trädgården och tittade efter hur mycket bär det kommer. Till min glädje så kommer det riktigt mycket av både krusbär, svarta och röda vinbär. Då blir det mycket saft i år! Eller i alla fall några flaskor. Alla bäckar små!
Jordgubbar kommer det också en helt hög. Jag plockar nästan en liter varje kväll som kvällsgodis framför teven.
När jag var ut med hunden så hittade jag också ca två nävar smultron! Tänk vad gott det är. Har man fått ätit smultron så har det varit sommar.
 
Idag har jag en fruktansvärd beslutsångest. Rättvik eller inte Rättvik? Suck. Det skulle vara roligt samtidigt som det skulle vara skönt att vara hemma och pyssla. Det är ändå näst sista veckan på semestern nu. Lite ågren har jag inför starten!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Ellinor

Kommentera här: