Det naturen ger

Tänkt va skönt det har varit idag! Inte en regndroppe så långt ögat kan nå. Även nu på kvällen har vi massor med sol som tar sig in i varenda vrå.
Jag och min andra mor tog oss i kragarna för att gå ut och få in lite mer blåbär, vilket vi fick. Vi drog en sväng till bankomaten och tog ut pengar tills imorgon då vi ska på auktion. Förhoppningsvis så kommer jag hem med en jordfräs. Jag håller alla tummar och tår! En sån skulle göra vårat liv på gården mycket lättare med tanke på att vi ökar ut för varje år. Det börjar bli lite mycket nu att ta för hand.
 
Tog mig en fika.
 
 
Mängder med kantareller i skogarna!
 
 
 
Blåbär i ännu större mängder.
 
 
Hallonen mognar till goda söta godisbitar.
 
 
Älggräs till dagar med onda magar.
 
 
 
Hoppas alla haft en bra dag.
 
Ellinor
 

Kommentera här: