Soliga måndagskväll

Ja nog skiner solen alltid! Det är något underbart vackert ute just nu. Det gröna som speglas av solen som lägger sina varma och ljusa strålar på långt över åkrar och träd. Jag måste då säga att jag har en otroligt vacker utsikt från mitt hus. Energitanken fylls på för fullt!
Just nu sitter jag och ska tita på Ernst i Toscana och få lite inspiration. Synd nog är detta det sista programmet! Jag bara älskar att se hans kreativitet! Man får så mycket idéer utav hans program. Inte bara att göra likadant, utan att också göra på ett helt annat sätt och pröva nytt.
 
Nu har äntligen mina potatisar börjat gro ordentligt. Brysselkålen, vitkålen och rödbetorna sitter i landet och gräsmattan är klippt av våran kära granne! Jag har alltid undrar varför man har grannar och vad det ska vara bra för. Men nu vet jag, när vi har fått så underbara grannar. Man är där för att hjälpa varandra. Det gör vardagen mycket lättare för alla. Nu har inte alla trevliga grannar, men har man det tycker jag att man ska ta vara på det! Vi gjorde tex mumsiga korgar till jul som vi delade ut till dom som hjälpt oss och funnits där när vi behövt det. Så visa er tacksamhet!
 
 
 
Nu är det inte långt kvar till semestern. Jag ska förhoppningsvis bara njuta utav nuet och pyssla med sådant jag tycker är roligt. Däremot vet jag att jag kommer spy över allt vad saft, sylt, paj och kräm heter efter ett tag. Det är fruktansvärt roligt i början att hålla på och pyssla, men det kommer till en gräns! Haha..
Vi kommer också att kunna sitta ute i våran trädgård nu och fika i lugn och ro lite i skuggan från den värmande solen. Oj vad vi längtar!
 
 
 
 
 
Ha en underbar kväll!
 
Ellinor

Kommentera här: