En vecka senare

Har nästan två veckor sen jag skrev sist. Det har hänt mycket sen dess.
 
Jag har jobbat en hel del. Vi åkte till min mormor i Dalarna för att hjälpa henne. På fredagen så rensade vi ut ett rum, drog bort tapeten och spacklade. På kvällen så åkte jag och mor min ut för att plocka lingon. Lördagen spenderade vi många timmar på Kopparbergs marknad. Vi hittade en otroligt god forbondekorv. Det roliga var att den kommer ifrån Färila. Vi har nämligen inte många mil dit..
På söndagen plockade vi ut lite saker till boden och åkte hem vid elvatiden. Sista tiden hemma använde vi till att elda, göra mat och komma iordning igen.
I måndags så åkte jag och min syster ut i skogen för att plocka ännu mer lingon. Vi hittade till och med blåbär och till min lycka, trattkantareller! Vi hämtade också en byrå som jag köpt till mitt sovrum.
I tisdags jobbade jag hela dagen. Jag han mocka och göra mat på kvällen. Och igår så stod jag i flera timmar och kokade lingonsaft! Svampen åkte också på torken.
 
Idag tänker jag inte göra så mycket mer än att hänga tvätten och mysa med katten innan det är dags att åka till jobbet igen. Delad tur idag!
 
 
 
 
Ellinor
 

Kommentera här: