Ut i lingonskogen

Var som sagt ut med Anette, min extramamma, i skogen idag. Dom stunderna är så otroligt mysiga. Att sitta och plocka in mat på det där viset och småprata lite om livets gång. Dom stunderna är guld värda.
Vi fick ihop ca 25 liter på ungefär två timmar. Så när jag kommer hem till Hälsingland igen så är det bara att ställa sig och göra lingonsaft. Vi har redan en hel del sylt, så det här blir det bara saft av. Kanske någon burk sylt också... 
 
 
 
 
 
 
Ellinor
1 Rebecka:

skriven

Vilken underbart mysig blogg du har! Verkligen mysig stämning här inne :)

Svar: Men tack så hemskt mycket! :)
Ellinor (Ella) Netsö

2 Aurora:

skriven

Gud så härligt med tid ute i skogen, själv är jag lite för feg haha. Älskar verkligen skogen men ja... ^^,

Var i Hälsngland bor du förresten? Bor också i Hälsingland (Ljusdal) ♡

Svar: Ja jag älskar verkligen skogen! Men själv går jag sällan ;) Jag bor på en gård mellan Kilafors och Bollnäs! :)
Ellinor (Ella) Netsö

3 Lissen:

skriven

Tycka-om bilder och vilken trevlig stund ni hade tillsammans.

Svar: Ja det hade vi verkligen! :)
Ellinor (Ella) Netsö

4 Dixi Wonderland:

skriven

Vi hittade bara blåbär i somras, vill så gärna ha lingon för jag är så trött på skiten i butikerna som bara smakar socker :(

Svar: Nu är det högtid för lingon! Finns i mängder ute i skogen! :) Vi hittade till och med blåbär! Jag det man köper i butik klarar ja inte av att äta längre. Då är jag hellre utan ;)
Ellinor (Ella) Netsö

5 Keilzu:

skriven

Vad mysigt! :) Älskar lingonsylt! :)

Svar: Ja men visst! Det är så otroligt gott. Speciellt när det är hemgjord ;)
Ellinor (Ella) Netsö

Kommentera här: